Edward S. Curtis

Som student ved Bilder Nordic of Photography fikk vi i oppgave å finne ett fotografi vi var inspirert av. Jeg valgte ett av de flotte indianer-fotografiene til Edward S. Curtis.

220px-edward_s-_curtis_collection_people_033

Curtis reiste rundt i Nord-Amerika å fotograferte indianere på slutten av 1800-tallet. Han benyttet seg av en teknikk kalt “Gelatin Silver Prosess ” , noe som kunne gi en utfordring siden jeg fotograferer digitalt. Etter å ha studert bildet kom jeg frem til at han har brukt naturlig lys, mest sannsynlig inne i ett indianertelt og så benyttet seg av lyset i åpningen.

Det var sånn jeg måtte ta bildet også tenkte jeg, men da i studio. Jeg forsto også at bildet måtte redigeres kraftig i Photoshop får å få den ønskede gamle stilen. 

 

 

_mg_2083behind
Original med dagslys i studio

 

 

Her er resultatet

_mg_2083red

 

Leave a Reply

